Agile and Lean, Scrum, Kanban, XP @ Business

Zuzi's blog header image 2

Co mi přineslo WebExpo 2010 – část 3

01. 10. 2010 · 1 Comment

Agile

WebExpo, tedy agilní sekce konference o které teď volně píšu zážitky, mi přineslo i překvapení, že někteří z přednášejících berou agilní praktiky velmi striktně. Třeba Boris říkal, že ScrumMastera prostě musíte mít na full time na projektu. Zdůvodnění dávalo smysl, říkal, že ScrumMaster zefektivní tým o více jak 100% a tedy se ta investice hned zaplatí. Ovšem jeho odpověď na otázku co dělat když mám malý tým – radil, že mám dva týmy pracující pro různé zákazníky spojit do jednoho – mi už úplně realistická nepřipadala. Působilo to hodně procesně orientované, bez ohledu na realitu. Ideální svět neexistuje. Je dobré znát ideální řešení, ale je dobré ho i upravit když toto ideální řešení z nějakého důvodu nelze použít. Asi mi byl bližší přístup Davida, který říkal, že když praktikujete stand-up meeting, rozumíte jeho cílům, víte jak se má dělat, ale nepřináší vám očekávanou hodnotu, tak je pro Vás možná lepší ho nedělat vůbec, protože třeba není pro Vás.

Odhlédneme-li od spíše filozofické diskuze jestli se musíme spíše my přizpůsobit praktikám, či raděj přizpůsobit praktiky, Boris vysvětloval poměrně často zmiňovaný problém co dělat s tím, že některé úlohy potřebují nejprve strategicky rozmyslet a teprve potom se můžou implementovat. Následující obrázek ukazuje, jak se na danou problematiku můžete dívat z pohledu velocity. Jednou z možností je samozřejmě ohodnotit i tyto strategické práce, ale na druhou stranu, to že jeden den rozmýšlíte co dál, nemá pro zákazníka žádnou konkrétní prezentovatelnou hodnotu. A tedy je těžké to nějak ohodnotit. Proto mě zaujal princip navržený Borisem, který doporučoval počítat jen hodnotu pro features (zelená) a nikoli hodnotu kterou jsme věnovali strategickému rozvažování co a jak dál. Následující obrázek ukazuje, co mám na mysli.

StrategicAspects-Velocity

Na závěr dodávám, že se chystám na Borisem vedený certifikační kurz CPO – tedy Certified Product Owner, a jsem tedy docela zvědavá, co mi takový kurz přinese. Ale o tom zase příště.

Tags: ···

1 response so far ↓

  • 1 Petr Sobotka // Oct 4, 2010 at 10:09 am

    Zdravím,
    k tomuto tématu bych měl 2 komentáře:
    1. Boris měl na všechno jasnou a precizní odpověď, často působící dojmem, že není na místě pochybovat, což bylo trochu v kontrastu s ostatními přednášejícími. Mně osobně tento způsob sebeprezentace nesedí.
    2. Nemyslím si, že je rozumné považovat činnosti, které nemají přímou vazbu na zákaznický požadavek, za “transparentní”. Tyto práce je třeba při plánování zohlednit a nevidím důvod, proč je skrývat. Musím je odhadnout, abych mohl naplánovat iteraci, musím ten odhad následně zrevidovat, abych se poučil. Jiná věc je, jestli je dávat do Product backlogu, který zná zákazník.
    Petr